Anotace přednášky
Zástupci Národního pedagogického institutu ČR Vás seznámí s aktuální podporou škol v digitálním vzdělávání v tématech podpory výuky v heterogenních třídách a v tzv. paragrafových školách (školy pro žáky se specifickými vzdělávacími potřebami).
Klíčová slova: digitální kompetence žáků i učitelů, asistivní technologie ve školách, DIGIakce, IT guru, síť krajských ICT metodiků a ambasadorů, Národní plán obnovy
Renata Votavová
Renata Votavová je speciální pedagožka s celoživotní praxí na základní škole zřízené podle § 16 odst. 9 pro žáky s postižením. V současné době vede v NPI ČR tým oddělení Společného vzdělávání, který se zabývá podporou inkluze ve školách.
Petr Naske
Petr Naske působí od roku 2002 za katedrou jako učitel informatiky. Aktuálně je lektorem a konzultantem podpory škol v NPI ČR pro rozvoj informatického myšlení a digitálních kompetencí, podporuje školy v realizaci akcí sdílení a výměny zkušeností. Vede iniciativu DIGIakce, kde je možné od NPI ČR získat finanční podporu v rámci Národního plánu obnovy. Petra Naskeho můžete znát i z Elixíru do škol, Jednoty školských informatiků a platformy DIGIkoalice, kde se všude věnuje rozvoji partnerství škol v digitálním vzdělávání a šíření příkladů inspirativní praxe.