Přednáška

Digitalizace (nejen) v paragrafových školách

Alžběta Kubcová Vitoulová
Národní pedagogický institut ČR

Anotace přednášky

Do konce roku 2025 mají všechny české školy možnost využívat konzultační podpory a služeb lektorů, IT guru v oblasti digitalizace ve výuce a v oblasti kybernetické bezpečnosti, asistivních technologií či vnitřní konektivity škol. Seznámíte se s obsahem podpory NPI ČR pro školy vzdělávající žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Dozvíte se také o speciální nabídce vzdělávání pro tzv. paragrafové školy (školy zřízené dle §16 odst. 9 školského zákona, kde je možné vzdělávat pouze děti nebo žáky s mentálním, tělesným, zrakovým nebo sluchovým postižením, závažnými vadami řeči, závažnými vývojovými poruchami učení, závažnými vývojovými poruchami chování, souběžným postižením více vadami nebo autismem).

Alžběta Kubcová Vitoulová

Alžběta Kubcová Vitoulová je speciální pedagožka s dlouholetou praxí na různých typech škol. Nyní pracuje v NPI ČR v rámci týmu podpory vzdělávání pedagogických pracovníků, kteří vyučují žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Zajišťuje kurzy určené jak pro běžné základní školy, tak pro školy zřízené pro žáky s jednotlivými druhy znevýhodnění.E.M.A. Netradiční asistivní technologie (nejen) do školy.

Časté dotazy

Hrdý pořadatel

Středisko Teiresiás zřídila Masarykova univerzita v Brně v roce 2000. Jeho úkolem je zajišťovat, aby studijní obory akreditované na univerzitě byly v největší možné míře přístupné také studentům nevidomým a slabozrakým, neslyšícím a nedoslýchavým, s pohybovým handicapem, případně jinak postiženým.

MUNI Teiresiás

Středisko pro pomoc studentům se specifickými nároky

Hlavní partneři

  • Společnost CDN77
  • AccessibleEU Centre
  • Nadace Vodafone
  • Nadační fond Českého rozhlasu - sbírka Světluška

Partneři

  • Deloitte
  • Týden pro Digitální Česko
  • Deaf Friendly
  • Národní pedagogický institut České republiky
  • CANS
  • Software602
  • Lesensky.cz
  • Helpnet.cz
  • Technologiebezzraku.sk
  • Poslepu.cz